Algemene Voorwaarden
De zekerheden van Tsjecho Reizen
ANVR-lidmaatschap
Tsjecho Reizen B.V., KvK 29047657, is aangesloten bij de ANVR. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en de informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reisvoorwaarden) van toepassing zijn op alle aanbiedingen, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Op het boekingsformulier dien je aan te vinken dat je kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Consumentenvoorwaarden en overige ANVR-informatie.
SGR Lidmaatschap
SGR-garantieregeling
Tsjecho Reizen B.V., KvK 29047657, is aangesloten bij SGR (deelnemernummer 2326). Je kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze garantie houdt in dat je ervan verzekerd bent dat je vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming al is bereikt, wordt er zorg gedragen voor de terugreis.
SGRZ-garantieregeling
Tsjecho Reizen B.V., KvK 29047657, is aangesloten bij SGRZ (deelnemernummer 17.167). Binnen de grenzen van de SGRZ-garantieregeling vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGRZ. Deze garantie houdt in dat je ervan verzekerd bent dat je vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming al is bereikt, wordt er zorg gedragen voor de terugreis.
Calamiteitenfonds
Tsjecho Reizen B.V., KvK 29047657, is aangesloten bij Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de in dit programma/op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat je als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
(Een deel van) je reissom terugkrijgt als wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren.
De noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt als wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of als wij je vervroegd moeten repatriëren.
Onder een calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.
ANVR-Reizigersvoorwaarden en ANVR-Boekingsvoorwaarden.
Artikel 1 Inleiding
1.1. Deze reisvoorwaarden zijn van toepassing op pakketreisovereenkomsten die de organisator met jou als reiziger sluit.
1.2. Deze organisator kan deze reisvoorwaarden ook van toepassing verklaren op enkelvoudige reisdiensten,zoals accommodatie; autoverhuur; pendelreizen per bus. De organisator vermeldt dit dan expliciet in de aanbieding
1.3.Als reiziger heb je het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te annuleren, tenzij de organisator dit recht in de aanbieding en de bevestiging heeft uit- gesloten door het gebruik van de term: definitieve boeking of geen geld terug kamer. Onder reiziger wordt in dit verband uitsluitend de hoofdboeker/aanmelder verstaan. Je hebt geen herroepingsrecht als je de pakketreisovereenkomst binnen 8 weken voor vertrek sluit.
1.4 Werkdagen: maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.30 uur, uitgezonderd in Nederland erkende feestdagen.
Artikel 2 Informatie van de organisator
2.1.De organisator of, namens deze, de doorverkoper heeft je voorafgaand aan het sluiten van deze overeenkomst de wettelijk voorgeschreven standaardinformatie, alsmede de voornaamste kenmerken van de reisdiensten verstrekt. De organisator zal vóór het sluiten van de reisovereenkomst bekend maken wanneer de reissom (volledig) betaald moet zijn. De reisorganisator kan een aanbetaling verlangen, de hoogte daarvan maakt hij vóór het sluiten van de overeenkomst bekend. In geval van eigen-vervoerreizen naar hotels en pensions bedraagt de aanbetaling 20 % van de reissom. Bij boeking van "geen geld terug" kamers bedraagt de aanbetaling 100%. In geval van eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals vakantiehuizen, bungalows, appartementen, stacaravans, camping / staanplaatsen bedraagt de aanbetaling 30 % van de reissom. Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) in het bezit zijn van de reisorganisator. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim. Hij wordt daar door of namens de reisorganisator schriftelijk op gewezen en heeft dan alsnog de mogelijkheid het nog verschuldigde bedrag binnen 7 werkdagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. De reisorganisator heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval zijn de bepalingen van artikel 9 van toepassing en worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend. Indien de overeenkomst binnen 6 weken voor de dag van vertrek tot stand komt, moet terstond de gehele reissom worden voldaan. De reiziger die niet tijdig aan een geldelijke verplichting c.q. uiterlijke betalingsdata jegens de reisorganisator heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij gehouden tot vergoeding van in redelijkheid door de reisorganisator gemaakte buitengerechtelijke kosten.
2.2.De organisator kan aan het sluiten van de pakketreisovereenkomst de voorwaarde verbinden dat je een reisverzekering sluit en kan je ook vragen om aan te tonen dat je dit hebt gedaan
2.3.De organisator draagt geen verantwoordelijkheid voor algemene informatie in foto’s, folders, advertenties, websites en andere informatiedragers, als die door derden zijn opgesteld of uitgegeven.
2.4.Staat het aanbod van de organisator online, dan maken de hierin vermelde gegevens deel uit van de overeenkomst, tenzij anders in het aanbod is vermeld. Het online-aanbod van een organisator kan snel wijzigen. Als je later wilt kunnen aantonen wat het aanbod precies inhield maak dan bij boeking een print van het scherm (print screen) waarop het aanbod van de organisator staat.
2.5. Je blijft zelf, onverminderd het hiervoor vermelde, verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten aanvullende informatie in te winnen over paspoorten en visaverplichtingen en je moet ook tijdig voor vertrek nagaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd.
2.6.Bij vliegvervoer maakt de handelaar de identiteit van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij, zodra deze bij de organisator bekend is, aan jou bekend. De definitieve vertrek- en aankomsttijden van vervoersonderdelen van de reis staan uiterlijk vermeld in de reisbescheiden.
Artikel 3 Door jou te verstrekken informatie
3.1. Je verstrekt tijdig voor het sluiten van de overeenkomst alle gegevens overjezelf en de door jou aangemelde reizigers die van belang kunnen zijn voor het sluiten of de uitvoering van de overeenkomst. Daaronder vallen in ieder geval je mobiele telefoonnummer(s) en je e-mailadres(sen).
3.2 Je vermeldt de bijzonderheden over je eigen lichamelijke en geestelijke toestand, en die over de door jou aangemelde groep reizigers, die van belang kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis.
3.3.Als je in je informatieplicht tekortschiet kan dit tot gevolg hebben dat de organisator of iemand namens hem jou en je eventuele medereiziger(s) van (verdere) deelname aan de reis uitsluit. In dat geval brengt de organisator alle hiermee gemoeide kosten aan jou in rekening
3.4.Je kunt zowel om medische als om andere redenen de organisator verzoeken om het reisaanbod te wijzigen. Als hieraan kosten zijn verbonden, maakt de organisator die aan jou bekend. De organisator is niet verplicht om aan een dergelijk verzoek gehoor te geven. Doet hij dat wel, dan ben je verplicht de aan de wijziging verbonden kosten te vergoeden.
Artikel 4 Bevestiging/Herroeping door de organisator
4.1.Als je het aanbod van de organisator aanvaardt, inclusief de van toepassing verklaarde voorwaarden en de ontvangst van de wettelijk voorgeschreven informatie, komt de overeenkomst tot stand. Bij of onverwijld na totstandkoming van de overeenkomst ontvang je een bevestiging en/of een factuur.
4.2. Bij telefonisch gesloten pakketreisovereenkomsten ben je pas aan de overeenkomst gebonden nadat de organisator de reis heeft bevestigd. Deze bevestiging vindt per e-mail plaats. Doe je een (aan)betaling dan geldt die in ieder geval als bewijs dat je het aanbod van de organisator hebt geaccepteerd.
4.3. De organisator kan de reisovereenkomst binnen de in de aanbieding vermelde termijn opzeggen als het aantal aanmeldingen kleiner is dan het voorafgaand aan de boeking kenbaar gemaakte vereiste minimumaantal deelnemers. De organisator stelt je hiervan uiterlijk in kennis: • 20 dagen voor vertrek bij reizen van meer dan zes (6) dagen; • 7 dagen voor vertrek bij reizen van twee (2) tot zes (6) dagen; • 48 uur voor vertrek bij reizen van minder dan twee (2) dagen. Heb je al (aan-)betalingen gedaan, dan betaalt de organisator terug binnen de termijn van art. 4.5.
4.4.Het aanbod van de organisator is vrijblijvend. Hij kan zo nodig het aanbod, ook nog na jouw aanvaarding van het aanbod en eventuele bevestiging daarvan door hem, herroepen. De organisator moet de herroeping zo spoedig mogelijk doen, maar in ieder geval binnen 24 uur (reizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden), respectievelijk binnen 48 uur (reizen naar overige bestemmingen) na de dag van aanvaarding onder opgaaf van redenen. Als je het aanbod in het weekend aanvaardt, vangt de termijn voor herroeping door de organisator aan op zondagavond middernacht, tenzij deze gevolgd wordt door een algemeen erkende feestdag in welk geval de termijn aanvangt om middernacht van de laatste feestdag.
4.5. In alle gevallen dat je recht hebt op terugbetaling van reeds door jou verrichte betalingen, doet de organisator dat onverwijld, maar in ieder geval binnen 14 dagen nadat het recht op terugbetaling is ontstaan.
4.6. Kennelijke fouten en/of vergissingen binden de reisorganisator niet. Dit soort fouten en vergissingen zijn – vanuit het perspectief van de gemiddelde reiziger – op het eerste gezicht als zodanig kenbaar of zouden dat moeten zijn.
Artikel 5 Wijzigingen door de organisator
5.1.De organisator heeft het recht om de reisovereenkomst te wijzigen als het gaat om onbeduidende wijzigingen en als hij jou op een duidelijke, begrijpelijke en in het oog springende manier tijdig hiervan in kennis heeft gesteld.Je kunt deze wijziging niet afwijzen
5.2 Als de organisator zich genoodzaakt ziet om voor aanvang van de reis deze op een ingrijpend punt te wijzigen, stelt hij je daarvan op een duidelijke en begrijpelijke wijze in kennis en vraagt je of je de voorgestelde wijzigingen wilt aanvaarden of de reisovereenkomst kosteloos wilt annuleren. Houden de wijzigingen in dat de kwaliteit of de kosten van de pakketreis vermindert dan doet de organisator gelijktijdig een passend voorstel tot verlaging van de reissom. Onder ingrijpende wijzigingen worden verstaan wijzigingen in de voornaamste kenmerken van de reisdiensten als bedoeld in artikel 2.1.
5.3. Bij reizen die 14 dagen of later beginnen na kennisgeving van de wijziging als in het vorige lid bedoeld, deel je de organisator niet later dan na 48 uur na ontvangst van de kennisgeving mee wat je hebt besloten. Voor reizen die beginnen binnen 14 dagen na kennisgeving geldt dat je de organisator onverwijld en in ieder geval binnen 24 uur jouw besluit mee deelt. Als je niet binnen de gestelde termijn jouw besluit meedeelt, geldt dat je de wijzigingen hebt geaccepteerd.
5.4. De organisator heeft tot 20 dagen voor vertrek het recht om de prijs van de reis te verhogen met maximaal 8%, maar alleen als die is toe te schrijven aan: • verhoging van de kostprijs van brandstof of; • verhoging van de kostprijs van andere energiebronnen of; • verhoging van belastingen of; • verhoging van vergoedingen over de in de in de overeenkomst begrepenreisdiensten, geheven door niet direct bij de uitvoering betrokken derden met inbegrip van toeristenbelastingen, landingsrechten en vertrek-of aankomstbelasting in havens en/of op vliegvelden. De organisator kan in zijn aanvullende voorwaarden opnemen dat hij zich dit recht op prijsverhoging ook voorbehoudt bij verhoging van wisselkoersen die voor de pakketreis van belang zijn. Je hebt recht op prijsverlaging onder aftrek van de werkelijk gemaakte administratiekosten als om dezelfde redenen de kosten zoals in dit artikel omschreven dalen.
5.5. Als de organisator binnen de grenzen van artikel 5.4 de reissom met meer dan 8% verhoogt, heb je het recht deze verhoging af te wijzen en heb je het recht om de reisovereenkomst kosteloos op te zeggen. Artikel 5.2 en 5.3 zijndan ook van toepassing
5.6. In afwijking van artikel 5.4 wijzigt de organisator de reissom niet meer vanaf de datum waarop de volledige reissom betaald moet zijn volgens de voorwaardenvan de organisator en je de reissom ook daadwerkelijk betaald hebt.
5.7.Als je de wijzigingen niet aanvaardt en de organisator kan je geen alternatieve reis aanbieden of als je deze niet aanvaardt, betaalt de organisator alle door jou betaalde bedragen onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen na beëindiging terug. Aanvaard je het aangeboden alternatief wel, dan heb je in voorkomend geval recht op een passende prijsverlaging.
Artikel 6 Hulp en bijstand
6.1. De organisator biedt hulp en bijstand als je in moeilijkheden verkeert. Dat geldt ook voor onvermijdbare en buitengewone omstandigheden waardoor de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die je op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag hebben. Deze bijstand bestaat uit adequate informatie over medische diensten, plaatselijke autoriteiten, consulaire bijstand en ondersteuning bij het gebruik van communicatie en het vinden van alternatieven. De partij die verantwoordelijk is voor de omstandigheden die aanleiding gaven tot deze hulp en bijstand draagt de kosten hiervan.
6.2. Zijn deze moeilijkheden het gevolg van opzet of nalatigheid van jouw kant, dan komen ook de kosten van de organisator zelf voor jouw rekening. Deze kosten zullen niet hoger zijn dan de werkelijk door de organisator en de eventueel door hem ingeschakelde derden gemaakte kosten
6.3. Verloopt de reis niet overeenkomstig de verwachtingen die je op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag hebben, door omstandigheden die noch aan jou, noch aan de reisorganisator zijn toe te rekenen, dan draagt ieder zijn eigen schade. Voor de organisator bestaat deze bijvoorbeeld uit de extra inzet van menskracht en voor jou bijvoorbeeld uit extra verblijf- en repatriëringskosten.
6.4. Maakt vervoer deel uit van de reis en kan door overmacht niet voor je terugkeer op de afgesproken datum worden gezorgd, dan heb je recht op maximaal drie (3) gratis overnachtingen in een, als dat mogelijk is, gelijkwaardige accommodatie. Deze beperking tot 3 nachten geldt niet voor mindervaliden en hun begeleiders, zwangere vrouwen, alleenreizende minderjarigen en personen die specifieke medische bijstand behoeven, onder voorwaarde dat zij de organisator minimaal 48 uur voor aanvang van de reis over deze bijzondere omstandigheden hebben geïnformeerd.
Artikel 7 Uitvoering van de overeenkomst en aansprakelijkheid organisator
7.1.De organisator zorgt voor de uitvoering van de reisovereenkomst overeen-komstig de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben op grond van de overeenkomst. Als een bepaald onderdeel niet overeenkomstig de afspraken kan worden uitgevoerd en je de organisator daarvan onverwijld op de hoog te hebt gesteld, zorgt de organisator er alsnog voor dat de overeenkomst overeenkomstig de afspraken wordt uitgevoerd. Dit tenzij dat onmogelijk is of met zulke hoge kosten gepaard gaat dat je dit in redelijkheid niet van de organisator kan verlangen.
7.2. Als een aanzienlijk deel van de diensten niet kan worden nagekomen, zorgt de organisator voor geschikte alternatieven van minimaal gelijkwaardige kwaliteit zonder dat hij hiervoor kosten in rekening brengt. Tijdens de periode dat de reisovereenkomst niet uitgevoerd wordt overeenkomstig hetgeen je op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag verwachten, en ook als de geboden alternatieven van mindere kwaliteit zijn, biedt de organisator een passende prijsverlaging aan.
7.3. Je hebt het recht om de voorgestelde alternatieven af te wijzen als deze niet vergelijkbaar zijn met wat in de reisovereenkomst is afgesproken. Als het aangeboden alternatief van mindere kwaliteit is, kun je het alternatief afwijzen als de aangeboden prijs verlaging ontoereikend is.
7.4. Bij de beoordeling van het aangeboden alternatief en/of de geboden prijs vermindering wordt rekening gehouden met objectieve maatstaven die uit het alternatieve aanbod blijken. Daaronder vallen de volgende omstandigheden: • De situering van de accommodatie in de plaats van bestemming;• De aard en klasse van de accommodatie; • De faciliteiten die de accommodatie verder biedt. Bij deze beoordeling zal ook rekening worden gehouden met: • De samenstelling van het reisgezelschap; • De aan de organisator bekende en door hem bevestigde eigenschappen van de reiziger(s), waaronder de door deze gemelde en door de organisator geaccepteerde en vastgelegde persoonlijke omstandigheden.
7.5.Je mag een tekortkoming zelf verhelpen en hebt recht op terugbetaling van de in dit verband gedane noodzakelijke uitgaven, als: a. Je de organisator er tijdig op hebt gewezen dat de reis niet overeenkomstig de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben wordt uitgevoerd en de organisator deze tekortkoming niet binnen een door jou gestelde redelijke termijn verhelpt, of als de organisator te kennen geeft dat hij de tekortkoming niet kan verhelpen; b. De tekortkoming onmiddellijk moet worden verholpen.
7.6. Als de tekortkoming aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de reis en de organisator deze niet binnen een redelijke termijn heeft verholpen, kun je de overeenkomst kosteloos opzeggen. Je hebt in voorkomend geval recht op een schadevergoeding en/of prijsvermindering. Dit onverminderd je recht op, als vervoer in de reis is inbegrepen, kosteloze repatriering met gelijkwaardig vervoer.
7.7. De aansprakelijkheid van de organisator voor schade die je lijdt is beperkt tot driemaal de reissom, tenzij sprake is van opzettelijk, of nalatig handelen van de organisator. De organisator kan zijn aansprakelijkheid niet uitsluiten of beperken voor schade die bestaat uit persoonlijk letsel van de reiziger.
7.8. De organisator is niet aansprakelijk voor de tekortkoming van een verplichting als die is toe te rekenen aan jou zelf, een gevolg is van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden of toe te rekenen is aan een derde die niet door de organisator is ingeschakeld bij de uitvoering van de reisdiensten.
7.9. Als op een, in de reisovereenkomst, begrepen dienst een verdrag of een Verordening van de EU van toepassing is, kan de organisator zich beroepen op een uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid die dat verdrag of Verordening aan een dienstverlener als zodanig toekent of toestaat. Bij cumulatie van schadevergoeding of prijsverlaging als in dit artikel bedoeld, mag de organisator de vergoedingen met elkaar verrekenen.
Artikel 8 Jouw rechten
8.1. Indeplaatsstelling
8.1.1.Je kunt de organisator verzoeken om jou door een ander te laten vervangen. Daarvoor gelden de volgende voorwaarden: • De ander voldoet aan alle voor de overeenkomst geldende voorwaarden; en • Je dient het verzoek uiterlijk 7 kalenderdagen vóór vertrek op een door de organisator vooraf meegedeelde wijze in, dan wel zo tijdig dat de organisator benodigde handelingen en formaliteiten nog kan uitvoeren; en • De voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet tegen deze indeplaatsstelling.
8.1.2. De aanmelder, jij en degene die jou vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de organisator voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom, de wijzigingskosten, toeslagen en andere kosten als gevolg van de vervanging
8.1.3. Op jouw verzoek maakt de organisator deze kosten inzichtelijk en hij voorziet jou als je daarom vraagt van stukken waaruit deze kosten blijken.
8.2. Reisbescheiden
8.2.1.De organisator verstuurd de reisbescheiden via mail. In de regel ontvangt de reiziger de reisbescheiden via mail uiterlijk 2 weken voor de vertrekdatum.
8.2.2.Als je op het door de organisator meegedeelde tijdstip, maar uiterlijk 5 werkdagen voor vertrek, nog geen reisbescheiden ontvangen hebt, meld je dit onverwijld aan de organisator
8.3. Garantie bij financieel onvermogen
8.3.1.Als de organisator wegens financieel onvermogen niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen, zal zorggedragen worden voor de uitvoering van een reis door een ander, of voor terugbetaling van de reissom, of als de reis reeds ten dele is genoten, een evenredig deel daarvan
8.3.1. Als de organisator wegens financieel onvermogen niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen, zal zorggedragen worden voor de uitvoering van een reis door een ander, of voor terugbetaling van de reissom, of als de reis reeds ten dele is genoten, een evenredig deel daarvan
8.3.2. Als de pakketreis personenvervoer omvat, voorziet deze garantie ook in jouw repatriëring. De garantie dekt in ieder geval de redelijkerwijs voorzienbare kosten, waaronder de financiering van verblijf in afwachting van eventuele repatriëring en de reeds geheel of gedeeltelijk (vooruit) betaalde reissom, overeenkomstig de garantievoorwaarden van het desbetreffende garantiefonds.
8.3.3.De organisator voorziet in deze garantie door zich aan te sluiten bij SGR of bij een ander door de ANVR goedgekeurd garantiefonds. De organisator maakt voor het sluiten van de reisovereenkomst bekend op welke manier en onder welke voorwaarden hij zorg heeft gedragen voor deze garantie
Artikel 9 Als je wilt opzeggen
9.1. Je kunt de reisovereenkomst voor het begin van de pakketreis opzeggen. Doe je dit, dan ben je verplicht om aan de organisator de schade te vergoeden die hij ten gevolge van de opzegging lijdt. Deze schade bedraagt maximaal eenmaal de reissom. De reiziger kan de reisovereenkomst opzeggen. Doet hij dat dan is hij verplicht om aan de reisorganisator de schade te vergoeden die deze ten gevolge van de opzegging lijdt. Deze bedraagt maximaal eenmaal de reissom.
9.2. Tenzij de organisator afwijkende bepalingen met jou overeenkomt, gelden de hieronder afgesproken percentages (gefixeerde schade) die gebaseerd zijn op het tijdstip van opzegging, de eventueel te verwachten kostenbesparingen en inkomsten die de organisator verkrijgt uit het alsnog verkopen van de door jou geannuleerde reis, naast de eventueel verschuldigde reserveringskosten:
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
- bij annulering van een geboekte "geen geld terug kamer" in een hotel of pension zijn de annuleringskosten te allen tijde 100%
Afwijkende annuleringskosten
Voor eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans en camping/staanplaatsen, zijn naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom. Onder reissom wordt in dit kader verstaan de door of namens de organisator gepubliceerde prijs, exclusief reserveringskosten, verzekeringspremies en bijdrage calamiteitenfonds. Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen. Deze worden vooraf aan de reiziger kenbaar gemaakt.
Deelannulering
Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een overeenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd. Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de reisorganisator aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde accommodatie. Voor de sub b. bedoelde reiziger(s) wordt de reissom gewijzigd conform de prijstabel. Voor de betaling van de gewijzigde reissom zullen de normale betalingsregels gelden. Indien het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringsgeld verschuldigd. Het totaalbedrag van annuleringsgeld en gewijzigde reissom zal de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers nooit te boven gaan. Een eventueel overschot wordt op de nieuwe reissom in mindering gebracht. Buiten kantooruren Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. In-de-plaatsstelling In geval geen annulering plaatsvindt, maar de reiziger voor in-de-plaatsstelling kiest, is artikel 8 van toepassing.9.3. Als je de reisovereenkomst opzegt, moet je deze annuleringskosten voldoen. Als geen vaste annuleringskosten zijn overeengekomen, verstrekt de organisator op verzoek van de reiziger een verantwoording van de in rekening gebrachte annuleringskosten.
9.4. Als een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen van de dienstverlener. Uiterlijk bij de boeking deelt de organisator mee of op onderdelen van de reis specifieke annuleringsbepalingen van toepassing zijn.
9.5. Als een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een reisovereenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, zijn annuleringskosten verschuldigd. De organisator berekent deze kosten aan de hand van het in het volgende lid bepaalde
9.6. Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de organisator aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde accommodatie. Voor de hiervoor bedoelde reiziger(s) wijzigt de reissom conform de prijstabel. Voor de betaling van de gewijzigde reissom gelden de reguliere betalingsregels die de organisator hanteert. Als het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of als de reizigers het niet accepteren, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringskosten verschuldigd
9.7. Het totaalbedrag van annuleringskosten en gewijzigde reissommen gaat de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers niet te boven. De organisator brengt een eventueel overschot op de nieuwe reissom in mindering.
9.8. Annuleringen verzonden op niet-werkdagen worden op de eerstvolgende werkdag geacht te zijn ontvangen door de organisator. Annuleringen buiten kantooruren maar op een werkdag voor openingstijd worden op deze werkdag geacht te zijn ontvangen door de organisator. Annuleringen buiten kantooruren na sluitingstijd worden geacht te zijn ontvangen door de organisator op de eerstvolgende werkdag.
9.9. Als zich op de plaats van bestemming of in de onmiddellijke omgeving onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de reis, en is de reis nog niet aangevangen, dan kun je de overeenkomst kosteloos opzeggen en betaalt de organisator alle door jou vooruitbetaalde gelden terug. Je hebt in dit geval geen recht op schadevergoeding
9.10. Voor reizen naar een gebied waarvoor door de Calamiteitencommissie van het Calamiteitenfonds een calamiteit is vastgesteld, geldt dat wordt aangenomen dat er een situatie bestaat als in het vorige lid omschreven. Je kunt dan vanaf drie (3) kalenderdagen voor vertrek kosteloos opzeggen of, als dat mogelijk is en je dat wilt, omboeken.
Artikel 9.11. Annuleringsvoorwaarden per 01.09.2020 (vanwege Corona)
9.11. Kosteloos annuleren tot 15 dagen voor aankomst! Dit is geldig bij alle aankomsten tot 15 december 2020! Nadat je de boeking hebt gemaakt, kun je tot 15 dagen voor aankomst je reis weer kosteloos bij ons annuleren! Uiteraard mag je dan de reis ook omboeken naar een andere periode of bestemming als je dit alsnog liever wilt! Vermeldt tijdens het boeken GRATISANNULEREN In het vakje bijzonderheden, zo wordt op de boekingsbevestiging voor je zichtbaar gemaakt dat je met deze actie hebt geboekt. De reguliere ANVR betalingsvoorwaarden zijn wel van toepassing.
Kosteloos annuleren tot 30 dagen voor aankomst! Dit is geldig bij alle aankomsten vanaf 19 december 2020 tot 27 maart december 2021 Nadat je de boeking hebt gemaakt, kun je tot 30 dagen voor aankomst je reis kosteloos annuleren. Annuleren is alleen schriftelijk mogelijk onder vermelding van het reserveringsnummer. De annulering dient uiterlijk 30 dagen voor aankomst schriftelijk door ons aan je bevestigd te zijn Uiteraard mag je dan de reis ook omboeken naar een andere periode of bestemming als je dit alsnog liever wilt! Vermeldt tijdens het online boeken GRATISANNULEREN30 In het vakje bijzonderheden, zo wordt op de boekingsbevestiging voor je zichtbaar gemaakt dat je met deze actie hebt geboekt. De reguliere ANVR betalingsvoorwaarden zijn van toepassing.
Artikel 10 Betaling
10.1. Je ontvangt vóór het sluiten van de reisovereenkomst informatie van de organisator wanneer de reissom (volledig) betaald moet zijn. De organisator kan een aanbetaling verlangen. De hoogte van de aanbetaling maakt hij vóór of bij het sluiten van de reisovereenkomst bekend. Heb je niet op het door de organisator vermelde tijdstip aan jouw financiële verplichtingen voldaan, dan ben je van rechtswege in verzuim.
10.2.Als je in verzuim bent, maant de organisator, of iemand namens hem jou aan tot betaling en stelt je een termijn van 14 dagen om alsnog aan je verplichtingen te voldoen. Je wordt erop gewezen dat als je ook dan niet betaalt de overeenkomst per deze datum geacht wordt te zijn geannuleerd.De organisator verrekent reeds betaalde bedragen met de annuleringsgelden. Als de vertrekdatum binnen deze 14 dagen ligt, dan moet je de volledige reissom in ieder geval uiterlijk 24 uur voor de vertrekdatum voldoen.
10.3.Als je niet tijdig hebt betaald ben je over het verschuldigde bedrag vanaf de datum van verzuim de wettelijke rente verschuldigd. Ook moet je na aanmaning de buitengerechtelijke incassokosten van lid 4 van dit artikel voldoen
10.4. De buitengerechtelijke kosten bedragen maximaal 15% over een reissom tot € 2500; 10% over de daaropvolgende € 2500; 5% over de volgende € 5000 en 1% over het meerdere, met een minimum van 40 Euro. De reisorganisator kan in jouw voordeel afwijken van genoemde bedragen en percentages. De buitengerechtelijke kosten bedragen maximaal 15% over een reissom tot € 2500,--; 10% over de daarop volgende € 2500,--; 5% over de volgende € 5000,-- en 1 % over het meerdere. De reisorganisator kan ten voordele van de reiziger afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Artikel 11 Jouw verdere verplichtingen
11.1.Je bent verplicht tot naleving van alle door of namens de organisator gegeven aanwijzingen en je bent aansprakelijk voor schade veroorzaakt door jouw gedragingen, te beoordelen naar de maatstaf van het gedrag van een correcte reiziger
11.2. Als je zodanige hinder of overlast oplevert of kunt opleveren, dat een goede uitvoering van de reisovereenkomst daardoor wordt bemoeilijkt of kan worden bemoeilijkt, kan de organisator jou van (voortzetting van) de reis uitsluiten, als je van de organisator in redelijkheid niet kan vergen dat hij de overeenkomst verder nakomt. De hieruit voortvloeiende kosten komen voor jouw rekening.
11.3. Je bent verplicht eventuele schade aan jouw kant te vermijden en zo veel mogelijk te beperken.
11.4. Je moet je uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis van het exacte tijdstip van vertrek vergewissen.
Artikel 12 Klachten (procedure)
Tijdens de reis
12.1. Onverminderd artikel 7 meld je onverwijld eventuele klachten over de uitvoering van de overeenkomst ter plaatse zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet jij je – in deze volgorde – melden bij: 1. De betrokken dienstverlener; 2. De reisleiding of, als deze niet aanwezig of bereikbaar is; 3. De organisator
12.2. Als de tekortkoming niet wordt opgeheven en afbreuk doet aan de kwaliteit van de reis moet je dit in ieder geval onverwijld, d.w.z. zonder enige toerekenbare vertraging, melden bij de organisator in Nederland
12.3. Als een tekortkoming ter plaatse niet bevredigend wordt opgelost, zorgt de organisator voor de mogelijkheid om deze in de vorm van een klacht te laten registreren (klachtrapportage).
12.4. De organisator zorgt voor informatie over de ter plaatse te volgen procedure, de contactgegevens en bereikbaarheid van betrokkenen.
12.5. Als je niet aan de meldingsplicht voldoet en/of de registratie van de klacht niet op de door de organisator aangegeven wijze verricht en de dienstverlener of de organisator daardoor niet in de gelegenheid is gesteld de tekortkoming te verhelpen, kan jouw eventuele recht op een schadevergoeding (geheel of gedeeltelijk) komen te vervallen.
Na de reis
12.6. Als jouw klacht niet tot tevredenheid wordt opgelost, moet je deze zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee maanden na afloop van de reis (c.q. de genoten dienst) of na de oorspronkelijke vertrekdatum als de reis geen doorgang heeft gevonden, op de voorgeschreven wijze indienen. Als een kopie van het klachtrapport beschikbaar is, voeg je die daarbij
12.7. Als de klacht de totstandkoming van een overeenkomst betreft, moet je deze zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee maanden na jouw kennisname van de feiten waarop de klacht betrekking heeft, bij het boekingskantoor indienen.
12.8. Als je de klacht niet tijdig indient, kan de organisator besluiten deze niet in behandeling te nemen, tenzij jou redelijkerwijs geen verwijt treft
12.9. De organisator geeft je uiterlijk één maand na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.
Artikel 13 Geschillen
13.1. Als jouw klacht niet tot tevredenheid wordt opgelost, of als jou ter zake geen genoegdoening wordt verschaft, kun je desgewenst uiterlijk binnen vierentwintig (24) maanden na de datum van de indiening van jouw klacht bij de organisator het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). De Commissie behandelt uitsluitend klachten van natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
13.2. De Geschillencommissie doet een uitspraak onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in het desbetreffende reglement. De beslissing van de Geschillencommissie geschiedt bij wege van een partijen bindend advies. Voor de behandeling van een geschil ben je een vergoeding verschuldigd.
13.3. Alle vorderingsrechten verjaren twee jaar na afloop van de reis of, als de reis geen doorgang heeft gevonden, twee jaar na de oorspronkelijke vertrekdatum.
13.4. Als je geen gebruik wilt maken van de in het vorige lid genoemde bindende adviesprocedure, heb je het recht om je tot de bevoegde rechter te wenden.
13.5. Het Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomsten die op basis van deze reisvoorwaarden zijn gesloten, worden gewijzigd of aangevuld, tenzij op grond van dwingende regels ander recht van toepassing is.
13.6.Uitsluitend een Nederlandse rechter is bevoegd van deze geschillen kennis te nemen, tenzij op grond van dwingende regels een andere rechter bevoegd is.
Artikel 14 Nakomingsgarantie
14.1. De ANVR staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Reizen door haar leden, tenzij het lid het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan, ter vernietiging aan de rechter voorlegt. Deze garantstelling herleeft, als het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan.
14.2.De garantstelling door de ANVR is beperkt tot € 10.000 per bindend advies. De ANVR verstrekt deze garantstelling onder de voorwaarde dat jij, als je hierop een beroep doet, jouw vordering op grond van het bindend advies tot maximaal het uitgekeerde bedrag aan de ANVR overdraagt (cedeert) gelijktijdig met de honorering van jouw beroep op de nakomingsgarantie.
14.3. De ANVR verschaft geen nakomingsgarantie als, voordat het geschil door de Geschillencommissie Reizen op zitting is behandeld en een eindbeslissing is gewezen, van één van de volgende situaties sprake is: • aan het lid is surseance van betaling verleend; of • het lid is failliet verklaard; of • de bedrijfsactiviteiten van het lid zijn feitelijk beëindigd. Bepalend voor deze laatste situatie is de datum waarop de bedrijfsbeëindiging in het Handelsregister is ingeschreven of een eerdere datum, waarvan de ANVR aannemelijk kan maken dat de bedrijfsactiviteiten feitelijk zijn beëindigd.
14.4. Voor toepassing van de nakomingsgarantie is vereist dat jij daarop schriftelijk een beroep doet bij de ANVR (www.anvr.nl).
Algemene informatie en onze aanvullende voorwaarden
De navolgende bepalingen zijn door Tsjecho Reizen zelf vastgesteld.
Hierover heeft geen overleg plaatsgevonden tussen ANVR en Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. Behoudens de in de voorwaarden zelf toegestane afwijkingen kunnen deze eigen bepalingen geen afbreuk doen aan de ANVR-Consumentenvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld om de positie van de consument verder te versterken.
Reserveringskosten zomer
Per reserveringsbevestiging brengen wij € 35,- reserveringskosten in rekening. Indien er via internet gereserveerd wordt dan krijgt u € 10,- korting op deze reserveringskosten. Bij annulering zijn de annuleringsvoorwaarden onverminderd van kracht.
Flexibel wijzigen
Als u bij boeking kiest voor de optie flexibel wijzigen dan kunt u na bevestiging, voor slechts € 12 in een later stadium onderstaande wijzigingen uit laten voeren (in tegenstelling tot de reguliere € 30,- wijzigingskosten):
Het tot 3 weken voor vertrek wijzigingen van skipakket
Uw naam of geboortedatum wijzigen (met uitzondering van vlieg en trein)
Verzorging wijzigen
Achteraf kosteloos bijboeken van aanvullende diensten (skipakketten, excursies)
In een later stadium preferenties of voorkeuren aanvragen
Huisdieren laten vervallen of bij boeken
Bij wijzigingen die invloed hebben op de huurprijs wordt het verschil in huurprijs verrekend
Als het dossier is afgehandeld en de reisbescheiden zijn reeds in uw bezit dan is flexibel wijzigen niet meer mogelijk en zullen de regulier wijzigingskosten in rekening worden gebracht ten bedrage van €30
Mijn Omgeving
In je persoonlijke 'mijn omgeving' kun je eenvoudig en efficiënt al je reisdocumenten inzien, zoals je reserveringsbevestiging, factuur en boekingsspecificatie. Zodra de volledige betaling is ontvangen, ontvang je uiterlijk twee weken voor vertrek een e-mail waarin we je informeren dat je reisbescheiden klaarstaan in je 'mijn omgeving'. Daar vind je alles wat je nodig hebt voor een vlotte voorbereiding van je reis, overzichtelijk op één plek. Het is belangrijk dat je de reisbescheiden zorgvuldig doorleest vóór vertrek. Als de informatie op de voucher niet klopt met je reservering, neem dan direct contact op met Tsjecho Reizen.
Tijdens je verblijf ben je als huurder volledig verantwoordelijk voor het gehuurde object, de inrichting en alles wat erbij hoort. Schade die je veroorzaakt, dient direct door jou aan de verhuurder te worden vergoed. Ook ben je aansprakelijk voor eventuele bijkomende kosten, zoals elektriciteit. Tsjecho Reizen kan de huurder altijd aansprakelijk stellen als schade niet op de juiste manier is verrekend of betaald. Alle hieruit voortvloeiende (incasso)kosten komen voor rekening van de hoofdhuurder. Bij ernstige misdragingen kan de accommodatieverschaffer genoodzaakt zijn passende maatregelen te nemen. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor deze maatregelen of de daaruit voortvloeiende kosten.
Privacy Policy Tsjecho Reizen BV
Tsjecho Reizen hecht veel waarde aan je vertrouwen in onze organisatie. Op deze pagina informeren wij je over de wijze waarop wij omgaan met je persoonlijke gegevens. Wij doen er alles aan om jouw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens.
Tsjecho Reizen houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
• je persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in dit privacy beleid.
• verwerking van je persoonsgegevens beperkt blijft tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt.
• vragen om je uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van jouw persoonsgegevens.
• passende technische en/of organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van jouw persoonsgegevens gewaarborgd is.
•Data verzamelen via Analytics voor remarketing doeleinden
• Data verzamelen via Facebook voor remarkering doeleinden
• geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt.
• op de hoogte zijn van jouw rechten omtrent je persoonsgegevens, je hier op willen wijzen en deze respecteren.
Als Tsjecho Reizen zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van jouw persoonsgegevens. Indien je na het doornemen van ons privacy beleid, of in algemenere zin, vragen hebt hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via onderstaande contactgegevens:
Tsjecho Reizen, Handelsplein 24, 3071 PR Rottedam, support@tsjechoreizen.nl, tel. nr. 010-2781500.
Waarvoor verwerken wij persoonsgegevens Je persoonsgegevens worden door Tsjecho Reizen verwerkt ten behoeve van de volgende doeleinden:
• Het attenderen op upsales voor aanvang van de reis
• Het verschaffen van informatie aan accommodatieverschaffers of dienstverleners die benodigd is voor het correct uitvoeren van de reis
• Het versturen van post mailings
• Het aangaan van overeenkomsten
• Het versturen van nieuwsbrieven
Voor de bovenstaande doelstellingen kunnen wij de volgende persoonsgegevens van je vragen:
• Naam
• Adres
• Postcode en Plaats
• Land
• Woonplaats
• Telefoonnummer
• E mail adres
• Geslacht
• Geboortedatum
• En evt. bijzonderheden m.b.t. de gezondheid
Verstrekking aan derden
De gegevens die je aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden. Zo maken wij gebruik van derde partijen welke noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een totale reis zoals bijvoorbeeld accommodatieverschaffers, skischolen, busmaatschappijen, verzekeringsmaatschappijen enz. Wij als Tsjecho Reizen geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen. Verder zullen wij de door jou verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is. Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een onderzoek (persoons)gegevens bij ons opvraagt. In een dergelijk geval dienen wij medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven. Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien jij ons hier schriftelijk toestemming voor geeft. Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen welke gevestigd zijn buiten de EU.
Minderjarigen
Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jongen dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger.
Bewaartermijn
Tsjecho Reizen bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist.
Beveiliging
Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens van jou beschermen tegen onrechtmatige verwerking.
Rechten omtrent je gegevens
Je hebt recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegeven welke we van je hebben. Tevens kan je bezwaar maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door een van onze verwerkers. Ook heb je het recht de door jou verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan jouzelf of direct aan een andere partij indien gewenst. Wij kunnen je logischerwijs vragen om je te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan voornoemde verzoeken.
Klachten
Mocht je een klacht hebben over de verwerking van je persoonsgegevens vragen we je hierover met ons contact op te nemen. Kom je hier niet met ons uit dan vinden wij dit natuurlijk erg vervelend. Je hebt het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacy. Als je naar aanleiding van onze privacy policy nog vragen of opmerkingen hebt neem dan contact met ons op!
Aansprakelijkheid activiteiten klanten
De klant is zich bewust van het feit dat deelneming aan activiteiten van lokale agenten, voor hem/haar als voor derden, alsmede voor zijn/haar goederen en/of goederen van derden- , risico’s voor schadeletsel, schaden en gevolgschade daaronder begrepen inhoudt - Deze risico’s zijn uitdrukkelijk voor eigen rekening.
Aansprakelijkheid van Tsjecho Reizen
Tsjecho Reizen tracht de plaatsbeschrijvingen/ accommodaties/ beschrijving van de ligging zoveel mogelijk op juistheid te controleren. Er kunnen zich, buiten haar medeweten, tussentijdse veranderingen voordoen waarvoor Tsjecho Reizen geen aansprakelijkheid kan aanvaarden. Tsjecho Reizen kan geen verantwoordelijkheid dragen voor situaties waar overmacht een rol speelt zoals b.v.: oorlogsgeweld, extreem slechte weersomstandigheden, bouwactiviteiten, natuurrampen en opgelegde verboden door overheid. Voor schade, verliezen en ongelukken tijdens de vakantie kan Tsjecho Reizen geen aansprakelijkheid aanvaarden. Tsjecho Reizen is niet aansprakelijk voor het niet goed uitvoeren van de huurovereenkomst, indien en voor zover de tekortkomingen in de uitvoering toe te schrijven zijn aan de huurder. Indien Tsjecho Reizen jegens de huurder aansprakelijk is voor derving van vakantiegenot, bedraagt in alle gevallen de vergoeding ten hoogste de huursom. Dit geldt ook indien de huurder schade lijdt in de uitoefening van zijn of haar beroep of bedrijf.
Vervoer
Tsjecho Reizen aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele gevolgen van eigen vervoer naar de wintersportbestemming. Voor een goede voorbereiding m.b.t. tot uw reis verwijzen wij u naar de anwb voor gedetailleerde informatie.
Brandveiligheid
De veiligheidsnormen liggen in het buitenland meestal lager dan die in Nederland. Wij dringen er bij onze accommodaties op aan te voldoen aan de recommandaties van de Europese Commissie op gebied van de brandveiligheid. Echter op de uitvoering hiervan kunnen wij geen invloed uitoefenen omdat wij afhankelijk zijn van lokale wetten en normen die van toepassing zijn. Hiervoor kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Werk in uitvoering
Het kan voorkomen dat er in de buurt van uw vakantieverblijf wordt gewerkt (bouwactiviteiten/weg op brekingen). Wij kunnen voor eventuele geluidsoverlast geen verantwoordelijkheid aanvaarden en zijn niet in staat zijn dergelijke werkzaamheden stil te leggen.
Infrastructuur
In Tsjechië is de infrastructuur nog niet vergelijkbaar met Nederland. Zo kan het voorkomen dat in gehuchten b.v. de toevoer van elektriciteit en/of water enige tijd te wensen overlaat. Hiervoor kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Vertragingen
Vertragingen kunnen ontstaan door het drukke (lucht) verkeer, stakingen, extra veiligheidscontroles, weersomstandigheden, technische redenen, te laat gearriveerde medepassagiers etc. etc. Wij kunnen hier geen aansprakelijkheid voor aanvaarden, noch voor het evt. missen van aansluitend vervoer, afhalers en extra kosten. Bij het in ontvangst nemen van de tickets accepteert u de condities van de vervoersmaatschappij.
Energie en water verbruik
Verbruik van water en elektriciteit is bij de prijs inbegrepen indien niet anders vermeldt. De kosten voor energieverbruik in Tsjechië zijn hoger dan in Nederland. Wees dus bewust met het verbruik van verwarming, warm water en verlichting! In gevallen van onnodig verbruik van warm water en elektriciteit kan de eigenaar in overleg om een toeslag vragen. Brandhout voor de open haard is meestal tot een bepaalde hoeveelheid gratis.
Verblijfsvoorwaarden
Gebruik van de accommodaties is uitsluitend voorbehouden aan de deelnemers die vermeld staan op de reserveringsbevestiging. Als dit niet het geval is dan kan verbreking van de huurovereenkomst het gevolg zijn waarbij recht op schadevergoeding niet mogelijk is. Evt. (huis)regels van de eigenaar zijn onverbrekelijk onderdeel van de huurovereenkomst en dienen strikt te worden nagekomen. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat het in sommige accommodaties geheel of gedeeltelijk niet is toegestaan om te roken.
Waarborgsom
Als huurder van een woning of appartement kun je bij aankomst gevraagd worden om een waarborgsom te betalen. Dit wordt vermeld in je reisbescheiden. Als je de borg niet betaalt, kan de accommodatie geweigerd worden. De waarborgsom dient in euro's betaald te worden. Bij het verlaten van de woning wordt de borg, minus eventuele schade, aan jou terugbetaald. Als er schade wordt geconstateerd, heeft de eigenaar het recht om dit schadebedrag van de borg in te houden. Als je de accommodatie verlaat zonder dit kenbaar te maken, wordt de borg niet terugbetaald. Het is ook niet toegestaan om de accommodatie onafgesloten achter te laten. Tsjecho Reizen is in geval van geschillen hierover geen partij en niet verantwoordelijk voor de terugbetaling van de waarborgsom.
Eindschoonmaak
Woningen dienen door de huurder in goede staat te worden gehouden en voor vertrek netjes te worden achtergelaten (afwas, bedden afnemen, vuilnis afvoeren). Indien bij de sleuteloverdracht blijkt dat de woning niet netjes is achtergelaten dan kan de verhuurder € 40,- schoonmaakkosten in rekening brengen.
Toeristenbelasting
Hoewel nog niet overal toeristenbelasting wordt geheven, moet je er wel rekening mee houden dat je deze belasting ter plaatse moet betalen.
Huisdieren
IIndien accommodaties huisdieren toestaan, is slechts één huisdier toegestaan. Het meenemen van een tweede huisdier is op aanvraag. Tsjechië stelt bepaalde inentingen voor huisdieren verplicht, dus raadpleeg hiervoor je dierenarts. Vergeet niet om je huisdier altijd bij de reservering op te geven. Let op: het is niet mogelijk om betaalde kosten voor de hond te restitueren als deze bijvoorbeeld niet meegaat bij annulering. Als de toeslag voor de hond niet in de prijslijst staat, geldt een basistoeslag van €70 per week.
Aankomst en vertrek vakantiehuizen en appartementen
De aankomsttijd voor woningen en appartementen is meestal tussen 15.00 en 18.00 uur. Gelieve niet in de ochtend op de aankomstdag aan te komen, omdat de eigenaar na het vertrek van de vorige gast de gelegenheid moet hebben om de woning schoon te maken en netjes aan jou over te dragen. Je dient de woning/appartement voor 10.00 uur te verlaten. Als het niet mogelijk is om tijdens de aangegeven aankomsttijd aan te komen, moet je de accommodatieverschaffer hier tijdig van op de hoogte stellen. Als je zonder de eigenaar hiervan te informeren van de aankomstdag of tijden afwijkt, kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht.
Aankomst en vertrek hotels en pensions
De aankomsttijd voor de hotels en pensions is in de regel na 14.00 uur. Je dient de accommodatie op de dag van vertrek voor 10.00 uur te hebben verlaten. Als het niet mogelijk is om tijdens de aangegeven aankomsttijd aan te komen, moet je de accommodatie verschaffer op tijd op de hoogte stellen. Het telefoonnummer staat vermeld in je voucher.
Transferkosten
Voor alle reizen in dit programma is de transfer, dus het vervoer van de busparkeerplaats of luchthaven naar de door jou gereserveerde accommodatie heen en terug, niet inbegrepen in de reissom.
Reisdocumenten en reisbescheiden
Je bent verplicht om te reizen met de benodigde reisdocumenten, je rijbewijs en groene kaart. Controleer je reisbescheiden goed voor vertrek. Als je vragen hebt, neem dan direct contact op. Mocht je je vakantieadres niet kunnen vinden, neem dan contact op met Tsjecho Reizen. Tsjecho Reizen is niet aansprakelijk voor schade en/of kosten die ontstaan door het ontbreken van (geldige) documenten.
Beschikbaarheid
De beschikbaarheid van accommodaties wordt dagelijks bijgewerkt. We werken echter niet overal met beschikbaarheidskoppelingen, zoals bijvoorbeeld bij particuliere huiseigenaren. Wij zijn niet aansprakelijk voor fouten bij de invoer en verwerking van deze gegevens of nalatigheid van particuliere eigenaren. Mocht een accommodatie onverhoopt toch bezet zijn, wordt je boeking kosteloos geannuleerd. Uiteraard bieden wij je een alternatieve mogelijkheid aan.
Annuleren van vliegtickets
Voor het annuleren van bestelde vliegtickets geldt het volgende:
Annuleringskosten 100%.
Onderstaande punten van de reserveringsvoorwaarden maken eveneens onverbrekelijk deel uit van onze informatiepagina Tsjechië.
Toeslagen en kortingen
Veel hotels en pensions bieden kinderkortingen aan. Kinderkorting is niet mogelijk in combinatie met andere kortingen en is alleen van toepassing als kinderen op de kamer met twee volwassenen verblijven. Bij de berekening van de korting wordt ervan uitgegaan dat kinderen gebruik maken van de extra bedden. Korting op korting is niet van toepassing. Kinderen tot 2 jaar verblijven meestal gratis. Over het algemeen moet je het kinderbedje zelf meenemen. Als kinderen ouder dan 2 jaar gratis verblijven, hebben ze geen recht op een eigen bed, tenzij anders aangegeven. De hoogte van de korting kan per leeftijd en per kamer verschillen. De kinderkortingen vind je terug in je persoonlijke prijspresentatie. De leeftijd op de dag van aankomst is bepalend. Bij diverse hotels en pensions dien je ter plaatse een verplichte toeslag te betalen voor het kerst- en/of oud en nieuw diner. De exacte toeslag kun je vinden in de informatie van de accommodatie.
Ligging woningen
Veel van onze vakantiewoningen zijn gekozen vanwege hun landelijke ligging. In Tsjechië kan een dorp soms maar uit 5 of 10 huizen bestaan. Het kan ook zijn dat de winkels niet altijd op loopafstand liggen. Tenzij anders vermeld, kun je direct bij de woning parkeren.
Interieur woningen/appartementen
Alle woningen en appartementen zijn vaak eigendom van particulieren en zijn ingericht naar hun eigen smaak. In sommige gevallen kan het zijn dat een verdieping of gedeelte van de woning bewoond wordt door de eigenaar. Houd er rekening mee dat de woningen soms wat eenvoudiger zijn dan je gewend bent. In dat geval gebruiken we de term 'standaard/eenvoudig' in de beschrijving. Luxe accommodaties zijn volledig ingericht naar westerse maatstaven.
Het aantal stoelen in de woning is meestal niet voldoende voor het maximaal toegestane aantal personen. Als er een tv aanwezig is, ontvang je meestal alleen Tsjechische zenders. Bij een tv met satellietontvangst kun je ook Duitse en Oostenrijkse zenders ontvangen. De sauna kan tegen een kleine vergoeding gebruikt worden.
De keuken is doorgaans compleet ingericht, maar de keukenbenodigdheden kunnen bij een kitchenette eenvoudiger zijn. In dat geval kan het zijn dat er een tweepits kookstel in plaats van een vierpits kookstel aanwezig is. Een koelkast, gas- of elektrisch fornuis en serviesgoed zijn altijd aanwezig. Als er een koffiezetapparaat, waterkoker of magnetron aanwezig is, wordt dit specifiek vermeld. Bij een 'woonkeuken' is de woonruimte en keuken gecombineerd. Bij een 'woon/slaapkamer' is de woon- en slaapruimte gecombineerd.
Als een accommodatie bijvoorbeeld aangeeft '5-7 personen', betekent dit dat de woning ideaal is voor 5 personen, maar dat er slaapplaatsen zijn voor 7 personen. Mis je iets in de accommodatie? Meld dit dan meteen bij de verhuurder of het sleuteladres, zodat eventuele kleine ongemakken niet uitgroeien tot grote ergernissen.
Beddengoed - Linnengoed
Bij verblijf in een vakantiehuis of appartement moet je zelf keukenlinnen en handdoeken meenemen. Dekbedden, bedlinnen en dekens zijn aanwezig, tenzij anders vermeld.
Hotels en pensions
Het kan voorkomen dat de handdoeken niet elke dag worden verwisseld. We adviseren je daarom om zelf enkele handdoeken mee te nemen als je dat wilt. Restaurant- of gezamenlijke ruimtes zijn niet 24 uur per dag geopend. Je kunt bij de receptie of de eigenaar informeren naar de exacte openingstijden.
Familiekamers
Ontdek het ruime aanbod familiekamers in de hotels en pensions van Tsjechië. Deze kamers zijn speciaal ontworpen voor gezinnen en bieden vaak één ingang met afgescheiden slaapruimtes, zodat je samen kunt verblijven, maar toch privacy hebt. Perfect voor gezinnen die willen genieten van kinderkorting, maar toch een comfortabele en praktische indeling willen!
Kinderbedje
In de beschrijvingen van de accommodaties staat aangegeven of er een kinderbedje aanwezig is of dat er een kinderbedje aangevraagd kan worden. Indien mogelijk zal de eigenaar voor je een kinderbedje (meestal tegen een kleine vergoeding) plaatsen. Het bedlinnen voor een kinderbedje dient je zelf mee te nemen.
Verzorgings vormen
Logies – Dit betekent dat je alleen de accommodatie boekt, zonder enige maaltijden.
Logies en ontbijt – De verzorging begint met het ontbijt op de tweede dag in je hotel en eindigt met het ontbijt op de vertrekdag.
Halfpension – Je geniet van ontbijt en diner. Dit begint met het diner op de aankomstdag en eindigt met het ontbijt op de vertrekdag. Over het algemeen wordt er gebruik gemaakt van een keuzemenu.
Volpension – Je hebt ontbijt, lunch en diner. Dit begint met het diner op de aankomst dag en eindigt met het ontbijt op de vertrekdag. Ook hier wordt meestal een keuzemenu aangeboden.
Kindvriendelijk
Bij het kiezen van onze accommodaties houden we rekening met de kindvriendelijkheid van de bestemming. Natuurlijk blijf jij altijd verantwoordelijk voor je (kleine) kinderen.
Parkeerkosten
Diverse accommodaties bieden betaalde parkeergelegenheid voor je auto. We kunnen je echter geen exacte of bindende informatie geven over de kosten voor het gebruik van een parkeerplaats. Deze kosten worden bepaald door de accommodatieverschaffer of de gemeente, en hier hebben wij geen invloed op. Parkeren gebeurt altijd op eigen risico.
Gebruik faciliteiten
Bij veel accommodaties kun je gebruik maken van faciliteiten zoals een zwembad, sauna, stoombad, fitnessruimte en meer. Dit betekent echter niet dat deze faciliteiten 24 uur per dag geopend en gratis beschikbaar zijn. Informeer altijd ter plaatse naar de openingstijden en beschikbaarheid. De toegang tot bepaalde faciliteiten kan ook afhankelijk zijn van de belangstelling en, bij buitenzwembaden, van de buitentemperatuur. Het kan zelfs voorkomen dat bijvoorbeeld een winkel of restaurant nog niet open is, niet gebruikt kan worden of dat faciliteiten na publicatie van de brochure verkocht of verpacht zijn aan derden. Onze organisatie is niet verantwoordelijk voor de informatie in foto’s, folders en ander voorlichtingsmateriaal, voor zover dit door derden is verstrekt.
Foto presentatie internet
De foto's die bij de accommodaties zijn geplaatst, dienen alleen om je een idee te geven van de accommodatie en de omgeving. Aangezien niet elk appartement of hotelkamer hetzelfde is, kan het voorkomen dat de accommodatie die je ter plaatse krijgt, afwijkt van de foto. Bij sommige accommodaties tonen we de foto's op kamer- of appartementniveau, zodat je een beter beeld krijgt van de specifieke ruimte.